.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمايشگاه بزرگ تجسمي قرآني گيلان افتتاح شد

نخستين نمايشگاه بزرگ تجسمي و نهمين نمايشگاه قرآن كريم گيلان با 282 اثر از سراسر كشور افتتاح شد.

به گزارش فارس مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان در مراسم افتتاح اين نمايشگاه با تبريك ولادت امام حسن مجتبي (ع) اظهار داشت: دومين ستاره مجموعه امامت و ولايت امروز در جهان طلوع كرد.
منصور ايماني با اشاره به اينكه امسال نهمين نمايشگاه قرآن كريم در گيلان برپا شده است، افزود: آثار فاخري با فراخوان هنرمندان سراسر كشور براي غناي اين نمايشگاه تدارك ديده شده است.
وي تعداد عنوان‌هاي كتاب‌هاي قرآني عرضه شده در نمايشگاه سال جاري را بيش از 200 عنوان با دو هزار جلد كتاب برشمرد و تصريح كرد: 6 قاري و حافظ قرآن در محفل قرآني نمايشگاه حضور دارند.
ايماني نمايشگاه قرآن كريم را داراي 6 بخش عنوان كرد و گفت: نشست‌هاي قرآني، 13 همايش با موضوع‌هاي مختلف و چهار همايش قرآني از جمله بخش‌هاي نهمين نمايشگاه قرآن كريم در گيلان است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با اشاره به 140 اثر هنري در اين نمايشگاه قرآني، خاطرنشان كرد: سه كارگاه آموزشي نيز در جوار نمايشگاه قرآني گيلان برگزار مي‌شود.
اين مسئول تعداد تابلوهاي هنري خوشنويسي هنرمندان در نخستين نمايشگاه تجسمي قرآن كريم گيلان را 65 تابلو ذكر كرد و بيان داشت: 57 تابلوي هنري تذهيب و 18 تابلوي هنري و نقاشي در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است.
ايماني مجموع غرفه‌هاي نخستين نمايشگاه تجسمي قرآن كريم گيلان را 14 غرفه عنوان كرد و ابراز داشت: نمايشگاه در دو طبقه تدارك ديده شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با اشاره به فضاي مجازي تخصصي در نمايشگاه مذكور، تصريح كرد: بيش از 282 اثر توسط موسسه فرهنگي هنري كاروان از سراسر كشور فراخوان شده كه در نوع خود قابل توجه است.
وي خوشنويسي، نگارگري، نقاشي، پوستر، تصويرسازي و عكس، منبت و معرق را از رشته‌هاي هنري ارائه شده در نخستين نمايشگاه تجسمي قرآن كريم در گيلان برشمرد و بيان داشت: اين رشته‌هاي هنري در خدمت قرآن قرار دارند.
ايماني به 80 اثر ارائه شده از طرف هنرمندان گيلاني در اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: 74 اثر در خط، 72 اثر نگارگري، 30 اثر تصويرسازي با موضوع رضوي، 25 اثر منبت و معرق با موضوع‌هاي مذهبي و 15 تابلوي نقاشي در نخستين نمايشگاه قرآن كريم گيلان به نمايش گذاشته شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان آثار برجسته هنرمندان هنرهاي تجسمي را بخش ويژه اين نمايشگاه خواند و عنوان كرد: اين آثار توسط كارشناسان تجسمي واجد شرايط شناخته شده و در نمايشگاه عرضه مي‌شود.
وي برگزاري مراسم 30 روز با قرآن در دو بخش برادران و خواهران در 16 شهرستان و در 27 مكان را از ديگر فعاليت‌هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان در ماه مبارك رمضان برشمرد و خاطرنشان كرد: محفل انس با قرآن در تمام شهرهاي استان در شب‌هاي ماه مبارك رمضان با دعوت از قاريان ممتاز كشور برپاست.
ايماني با بيان اينكه مراسم معنوي در شهرستان رشت در 10 محفل با حضور مردم و مسئولان برگزار مي‌شود، يادآور شد: اين محافل در مسجد هاشمي علي‌آباد كانون الغدير، مسجد امام رضا (ع) حميديان كانون شهيد تندرو، مسجد امام رضا (ع) در بلوار شهيد انصاري، مسجد و بقعه آقا باباحسن در خاچكين، كانون انصارالحسين مسجد امام حسن عسگري (ع) در پل طالشان، مسجد جامع لشت‌نشا، مسجد جامع كوچصفهان، مسجد جامع خشك‌بيجار و در مهديه سنگر برگزار مي‌شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان از زير پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گرفتن 135 نفر فعال قرآني از سال 87 تا كنون در استان خبر داد و اضافه كرد: 80 درصد هزينه بيمه تامين اجتماعي فعالان قرآني از طرف اين اداره پرداخت مي‌شود.
وي پرداخت وام براي خريد مكان تا سقف 50 ميليون تومان را از ديگر تسهيلات به فعاليت‌هاي قرآني بيان كرد و گفت: اين تسهيلات با عنوان خيمه قرآني از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پرداخت مي‌شود ضمن اينكه بخش عمده‌اي از اجاره مكان فعاليت‌هاي قرآني را وزارتخانه متعهد است.
ايماني برگزاري آزمون‌هاي حفظ و مفاهيم و ارائه گواهينامه‌هاي آموزشي را از ديگر فعاليت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برشمرد و اذعان داشت: محافل قرآني در كشور با نفس مسيحايي امام (ره) روشن شده و اگر محفلي از قرآن برپاست با دستان موسوي حضرت روح‌الله احيا شده است. /234


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.